Az Esport olyan videojátékokra hivatkozik, amelyeket professzionális sportként kezelnek, fizetős játékosokkal, hatalmas rajongói követőkkel, szponzorálással és hatalmas verseny kifizetésekkel. Az elmúlt években az esportok több milliárd dolláros iparággá váltak, amely a világ minden szegletében átterjedt. A legmagasabb szintű egyetemek már az ESPN-be is bevásárolják magukat.
Mi az Esport?
Bár a kifejezés hagyományos sportcsatornát jelent, az esportok sok szempontból ugyanúgy működnek, mint egy olyan sport, mint a kosárlabda vagy a baseball. Képes minden játékot (esportot) saját sportágaként, azaz saját szabályok és célkitűzések szerint működnek. Játékosainak saját készségei vannak.Az Esport a legtöbb szempontból utánozza a hagyományos sportokat, hasonló versenyformátumokat, játékos szerződéseket és szabályokat alkalmazva.
Megjegyezném a legtöbb esport nem sporteseményeken alapul. Számos videojáték fejlesztő számára az esportok a marketing részeként működnek, tartalmat biztosítva a játékosok számára, és ideális módon pénzt költenek a játékukra.
Hogyan működnek?
A múltban olyan közösségeket hoztak létre, amelyek természetesen olyan játékokból jöttek létre, amelyek természetesen kiegyensúlyozott versenyt adtak. Azonban, ahogy az esport versenyek az évek során nőtt, a fejlesztők megkezdték a játékok létrehozását azzal a céllal, hogy egy esport versenyt építsenek köré.
Például a mai világ legnépszerűbb esportja a Riot Games által kifejlesztett videojáték, a League of Legends (LoL). A LoL öt különböző játékossal rendelkezik, amelyek különböző képességekkel és tulajdonságokkal rendelkező különböző karaktereket irányítanak - a cél az, hogy bejusson az ellenfél csapatába és elpusztítsa. Mivel minden játék ugyanazon a térképen zajlik, a rajongók könnyedén követhetik, mi történik, és minden játék egy izgalmakkal teli játékot kínál.
A Riot élő filmstúdiókkal és csapatépületekkel rendelkezik az észak-amerikai és az európai ligák számára, amelyek tíz csapatból állnak. A játékosok egy házban élnek egymással, a Riot fizet, és a stúdióban heti meccseket játszanak, ami egy bajnoki címet eredményez. Mivel a legtöbb esport ligában jellemzően ugyanabban a városban zajlik. Azonban a rajongók gyakran a nagy versenyeknél hatalmas stadionokat töltenek meg, mint a Staples Center és Szöul Világkupa Stadion. Ráadásul a csapatok és a játékosok abban rejlenek, hogy milliókat nyerhetnek a nyereményből, ha számos nemzetközi bajnokságot nyernek. A legtöbb ilyen verseny, egy Dota 2 nevű játékon alapul, és tavaly 20 millió dollárt nyert. A felajánlott pénz nagy része a Dota 2 közösségéből származik, a Dota 2 digitális játékon keresztül történő értékesítése révén. Képzeld el, hogy milliókat gyűjtött a Super Bowl győztes csapatához képest.
Esport - a jövő sportja
A professzionális verseny mindenféle hobbiból származik, így nem meglepő, hogy a videojátékok is saját versenyeket hoztak létre.
Rövid idő alatt az Esportok fontosabbá váltak, mert:
- Népszerűek - Esport versenyek rendszeresen vonzzák a több tízezer rajongót és millió online nézőket. 2013-ban a LoL világbajnokságai 27 millió nézőt vonzott, meghaladva az NBA döntőjét és a World Series-t abban az évben.
- Dollár milliókat hoz - a tíz legnagyobb esport kifizetés összesen több mint 71 millió dollár volt, és ez csak két különböző játék kifizetése volt.
- Az NBA-től a Coca-Cola-tól az ESPN-ig mindenki belépett az esport arénába, szponzorálás vagy közvetlen részvétel révén, és a dolgok csak forrósodnak.